چاپ کتاب یک سرمایه گذاری است؛ سرمایه گذاری زمان، اعتبار و پول.
هزینه های این سرمایه درست زمانی خودش را نشان می دهد که نتوانید با یک انتشارات معتبر کار کنید. اگر خودتان یا کسب و کارتان به قاعده ای که مدیر یک انتشارات معروف را برای چاپ این کتاب متقاعد کند، بزرگ و موفق نباشید شاید حتی هزینه هایتان بیشتر هم بشود.
اگر برای اولین بار است که قرار است این سبک از مارکتینگ را برای بیزینس خود آزمایش کنید باید به شما بگویم که جریان های درآمدی حاصل از این سرمایه گذاری کاملا غیر مستقیم و از محلی به جز فروش کتابی است که ترجمه و چاپ می کنید.
چه بسا برای تسریع روند شهرت کتابتان مجبور شوید تبلیغات کنید. از معرفی توسط اینفلوئنسرهای شبکه مجازی در عرصه های مختلف بگیرید تا هدیه دادن آن در رویداد های کسب و کاری و یا فرهنگی بزرگ.
یکی از صاحبان انتشارات در آمریکا می گفت: بارها اتفاق افتاده که افراد پس از موفقیت کتابشان در امر فروش به یک نویسنده تبدیل شده اند و تکیه خود و آینده شان را به فروش کتاب داده اند و بالکل بیزینس قبلی خود را رها کرده اند؛ عده ای هم توانستند جای پای خود را محکم تر کنند و به عنوان مشاوران کسب و کار به اتاق فکر شرکت های موفق راهی بیابند.
تاکید می کنم؛ شنیدن این داستان ها نباید شما را بر این باور غلط بیندازد که قرار است با چاپ کتاب بخشی از سرمایه گذاری های قبلی برای کسب و کارتان را برگردانید. چیزی که رخ دادنش محتمل هست اما الزاما محقق شدنی نیست!
پیدا کردن نویسنده، ویراستاری ادبی و محتوایی، پیدا کردن ناشر قطعا باید به تفکیک هزینه هایی را متحمل شوید. هزینه های بازاریابی بعدی و تبلیغات را به آن اضافه کنید. درگیر شدن مدیر بازاریابی و یا مدیرعامل شرکت برای مدتی نسبتا طولانی را هم لحاظ کنید. این ها هزینه هایی است که بایدشما را بر آن دارد تا پیش از تصمیم گیری قطعی، پیرامون این مساله حسابی فکر و بررسی نمایید.
اندیشه خودتان را با بهترین،برترین، پرکارترین و رسانه ای ترین انتشارات ایران یعنی حوزه مشق ماندگار کنید.
۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶
۰۹۳۹۳۳۵۳۰۰۹